بسمه تعالی. پس از وبلاگ قدیمی ام در پرشین بلاگ، که بخاطر مشکلات فنی پرشین بلاگ، حدود دو سال از آرشیو آن از بین رفته است، به اینجا آمده ام. مطالب قدیمی ام را می توانید در Pasdaran.persianblog.ir مطالعه کنید. بعضی از مطالب مهم را به تناسب ضرورت اینجا بازنشر می کنم، هرچند مطالب دو سال اخیر از بین رفته است...

پیوندها

ترامپ اوباما / رو روی یک سکه

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲ ب.ظ

فریب بزرگی که سیاست کاملا "ترامپیزه" ی دولت آمریکا برای جهان آماده کرده است، آماده کردن جهان برای پذیرش مجدد سیاستهای "اوبامیزه" است. حوادث امروز درون آمریکا، یک نماد از یک بهم خوردگی و دلپیچه ی مصنوعی و شدید در درون آمریکاست که قرار است در نتیجه ی آن، آمریکا از عارضه ای به نام ترامپ خلاص و به همان مدل آمریکای خوب اوبامایی بازگردد.

امید افرادی مثل ظریف نیز علاوه بر آنکه امروز به اروپاست، به تغییراتی است که در آمریکا انتظار آن را می کشند.

تصویری از آنچه که در مورد آمریکا حقیقت دارد به شما نشان می دهم:


اما آنچه آنها می خواهند تا ما باور کنیم این تصویر است :

یک تصویر، حقیقی و در یک فریم، و تصویر دیگر، کلاژ با دو فریم است.

ما نباید اجازه بدهیم تا آمریکا را در دو فریم کاملا متفاوت به ما قالب کنند. یادمان نرود آنچه که ترامپ امروز علیه ما اجرا می کند اجرای آن چیزی است که اوباما به کنگره ارسال کرده بود.

رفتار جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در دولت اوباما کاملا متناسب با دولت بعدی آمریکا بود و برای هرکسی که بخواهد حقیقت را ببیند، داده هایی برای درک وجود دارند.

چرا دولت اوباما با وجود رفتارهای عملا ضد برجامش مورد علاقه دولت روحانی و جواد ظریف است؟ چون اوباما برجام را زیرپا می گذاشت و هرگز علاقه ای به شکستن برجام از خود ظاهر نمی کرد. زیرا آمریکا در مدل اوبامایی خود ، برجام را بی سروصدا زیر پا می گذاشت و به روحانی و ظریف فرصت می داد تا از خوب بودن اوضاع و رخ ندادن هرگونه حادثه ای صحبت کنند. اما امروز ترامپ برای ظریف و روحانی مشکل ایجاد کرده، و مسیری جز برجامهای بعدی را مقابل خود نمی بینند. حقیقت آن است که رفتار روحلت روحانی و دولت ترامپ مکمل یکدیگر برای زمینه سازی برجامهای بعدی است. 

دولت بعدی با مدل اوبامایی خواهند آمد تا ایران را پای میز مذاکره برای امضای برجامهای بعدی بکنند و ایران و ایرنیان را از ظهور ترامپهای بعدی بترسانند. ترامپهایی که مثلا ایرانیها و جهانیان آن را تجربه کرده اند و از ظهور آنها خوشحال نخواهند شد.

راه حل چیست؟

از پشت این میز مذاکره ی ذلت بار که نشتن پشت آن نوعی فحاشی به شعور سیاسی بین المللی ایرانیان است، به روش خودمان بلند شویم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۲۹
  • ۲۴۵ نمایش
  • ابوذر منتظرالقائم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">