به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رهبر کره شمالی در این فیلم به تنهایی نزدیک موشک ایستاده و سیگار می کشد و این در حالی است که موشک بر سکوی پرتاب، آماده شلیک بود.

سیگار کشیدن در پایگاه موشکی به دلیل سرعت حرکت موشک و خطرات ناشی از سوخت مایع بسیار خطرناک است.

گفتنی است "انکیت پاندا" خبرنگار برجسته مجله "دیپلماسی " اولین نفری بود که این ویدئو را در توییتر منتشر کرد.

موفقیت کره شمالی در پرتاب موشک بالستیکی قاره پیما،به دلیل تاکید بر توان موشکی بالای پیونگ یانگ ، شوک بزرگی برای همه دنیا بود.گفتنی است  کره شمالی در مانور موشکی اخیر خود، موشک هواسونگ 14 را شلیک کرد. هزاران نفر از ساکنان و مسئولین سیاسی و نظامی برای مشارکت در آتش بازی پیرامون برجی 170 متری و جشن بزرگداشت سالروز تاریخی موشک قاره پیما در پایتخت کره شمالی  جمع شده بودند. در پارچه نوشتی در میدان کیم ایل سونگ نوشته شده بود : با افتخار پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیکی قاره پیما را بزرگترین دستاورد در تاریخ جمهوری خود می دانیم. روز سه شنبه 4 ژوئیه نیز در سالروز عید ملی امریکا ،موشک هواسونگ 14 پرتاب شد که کارشناسان معتقدند  برد آن 8 هزار کیلومتر بوده و می تواند آلاسکا یا هاوایی را هدف قرار دهد.

رهبرکره شمالی روز سه شنبه گفت: پرتاب موشک در چهارم ژوئیه هدیه ای به فرومایگان آمریکایی در روز ملی آنان بود.

نشر این خبر نیز مثلا در دیلی استار مربوط به

By George Martin / 

است. جالب آنکه هر یک از این دو خبر فقط در شبکه خبری شبیه به خود منتشر شده و در گروه خبری مقابل بازتاب نیافته است که نشان از درک معنای این اخبار توسط رسانه های مقابل دارد.


نتیجه گیری :

رفتار مایک پنس معنای مشخصی دارد .  او می خواهد نشان بدهد :

1- اطرافیان ترامپ دارای ویژگیهای رفتاری مشابه او هستند

2- چنانچه این تیم ، به یک "نمیتوانید" محدود شوند، مرتکب رفتاری کاملا غیرعاقلانه در جهت خلاف نتوانستن خواهند شد.


اما تقریبا یک روز پس از آنکه آمریکاییها این پیام غیرمستقیم را برای جهان و کره شمالی ارسال می کنند ، کره شمالی نشان می دهد که اگر مایک پنس به قطعه پروازی بی خطری که فقط با یک تصویر کاغذی دست زدن به آن ممنوع شده دست می زند، رهبر کره شمالی زیر محل سوختگیری و آماده نمودن موشک سوخت مایع، سیگار می کشد !


این یعنی کاسبی امروز جهان، دیوانه نمائی عاقل ها است.