بسمه تعالی. پس از وبلاگ قدیمی ام در پرشین بلاگ، که بخاطر مشکلات فنی پرشین بلاگ، حدود دو سال از آرشیو آن از بین رفته است، به اینجا آمده ام. مطالب قدیمی ام را می توانید در Pasdaran.persianblog.ir مطالعه کنید. بعضی از مطالب مهم را به تناسب ضرورت اینجا بازنشر می کنم، هرچند مطالب دو سال اخیر از بین رفته است...

پیوندها

سخنان ناامیدانه وزیر جنگ اسرائیل، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.
آویگدور لیبرمن اخیرا در گفت‌وگو با سایت صهیونیستی والانیوز اذعان کرد: بشار اسد در جنگ سوریه پیروز شده است و اکنون یک «صف بین‌المللی از کشورهای غربی و حکومت‌های میانه‌روی سنی تشکیل شده تا مورد لطف بشار اسد قرار گیرند.»

http://media.qudsonline.ir/Larg/1395/06/16/IMG18444618.jpg
آویگدور لیبرمن افزود: «این بی‌سابقه است؛ به خاطر اینکه اسد پیروز شده، به ناگهان همه در صف ایستاده و می‌خواهند به او نزدیک شوند.»
رادیو فردا در این باره گفت: سخنان وزیر دفاع اسرائیل در مورد «پیروزی» بشار اسد، اذعان تلویحی به ناکامی ارزیابی‌های چند ساله مقامات ارشد این کشور در خصوص سرنوشت بشار اسد و حکومت او در دمشق است.
خبرگزاری رویترز، در این زمینه در گزارشی نوشت: بلندپایگان اسرائیل از آغاز جنگ سوریه در 2011 تا نیمه 2015، پی‌درپی می‌گفتند نظر به اینکه حکومت بشار اسد کنترل بخش‌های زیادی از سوریه را از دست داده است، سرنگون خواهد شد.
ژنرال ایهود باراک وزیر اسبق دفاع اسرائیل یکی از سیاستمداران این کشور بود که پیوسته «سقوط» بشار اسد را پیش‌بینی می‌کرد.
به گفته لیبرمن، اسرائیل در «جبهه شمالی(سوریه) با روس‌ها، ایرانی‌ها، ترک‌ها و حزب‌الله روبه‌رو است و این یک امر آسان در تعاملات روزانه نیست.»
آویگدور لیبرمن در مصاحبه با والانیوز افزود که نظر به پیروزی بشار اسد، آمریکا باید «نقش فعال‌تری» در سوریه و اصولا در خاورمیانه در برابر «محور ایران و حزب‌الله» ایفا کند.
وزیر دفاع اسرائیل گفت: «درک می‌کنیم که آمریکا با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و نیروی نظامی یک ابرقدرت نیز محدودیت خود را دارد.»
رادیو فردا در همین زمینه گفته است: اعلام پیروزی بشار اسد در جنگ سوریه از زبان وزیر دفاع اسرائیل در حالی است که ماه گذشته همزمان حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان پیروزی حکومت دمشق را اعلام کرد و روسیه نیز از کنترل 85 درصد از خاک سوریه از سوی نیروهای حکومت اسد خبر داد.
در همین حال عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد عرب در روزنامه رأی‌الیوم تصریح کرد: اذعان لیبرمن به پیروزی اسد دل بسیاری را در سوریه خنک می‌کند زیرا توسط یکی از دشمنان سرسخت عنوان شده است. البته لیبرمن به امری بدیهی اشاره کرد و حرف جدیدی نگفته اما اهمیت سخنان وی در این است که اذعان کرده طرح آمریکایی- اسرائیلی تغییر نظام سوریه بسیار محدود شده یا از بین رفته است.
اذعان دوم لیبرمن این است که با تلخی چشمگیری گفت «صفی طولانی از کشورهای جهان را می‌بینم که به نظام اسد چراغ سبز می‌دهند... به ناگاه این کشورها برای نزدیک شدن به اسد له‌له می‌زنند و این امری بی‌سابقه است.»
قابل توجه بود که لیبرمن در سخنانش درباره «صف طولانی» به «کشورهای عربی سنی میانه‌رو» اشاره کند که در حال زدن درهای دمشق برای ارتباط اسد و دادن چراغ سبز هستند و خواستار نزدیک شدن با دمشق شوند.
همین چند هفته پیش بود که لیبرمن درباره این کشورها به عنوان هم‌پیمان استراتژیک اسرائیل سخن می‌گفت و بر روابط این رژیم با این کشورها تاکید می‌کرد به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس که گام‌های بلندی برای عادی‌سازی روابط و همکاری در همه عرصه‌ها با اسرائیل برداشته بودند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۳
  • ۱۷۳ نمایش
  • ابوذر منتظرالقائم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">