بسمه تعالی. پس از وبلاگ قدیمی ام در پرشین بلاگ، که بخاطر مشکلات فنی پرشین بلاگ، حدود دو سال از آرشیو آن از بین رفته است، به اینجا آمده ام. مطالب قدیمی ام را می توانید در Pasdaran.persianblog.ir مطالعه کنید. بعضی از مطالب مهم را به تناسب ضرورت اینجا بازنشر می کنم، هرچند مطالب دو سال اخیر از بین رفته است...

پیوندها

فرق اصلی بین اهل سنت و شیعه

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۲ ق.ظ

https://derang.ir/wp-content/uploads/2017/08/3163_521-1.jpgاول بحث یه سلامی بکنیم به یکی از شریف ترین پرچمداران خون جسین (ع) ، بر سر دار بی سر، عزیز، افتخار اسلام و ایران، نماد عزت و شرف،‌نماد عشق، نماد مردانگی و حشمت،‌نماد ایمان، نماد جهاد، نماد صفا، نور قلب و دیده، آقا محسن جان حججی ، که خدا او را مثل یک حجتی در مقابل دیدگان همه ی ما گرفت.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/6/8/6694860_852.jpg

آخ محسن جهان، آخ از دوری ات، که فدایت بشوم برادر. ای بسا که ندیده هایی مثل تو از هزاران برادر نزدیکترند. آخ محسن جان، که بمیرم از دوری ات. کبوتری به زیبایی خاطره ی تو، به زیبایی نام تو، چه کسی در خانه ی قلبش دارد؟ من از دم زدن از نام تو سیر نمی شوم محسن جان...

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/5/20/6608475_423.jpg

و اما اصل حرفم امروز:

واقعا چه فرقی بین اهل سنت عزیز کشور ما و رویکرد «و بقول همین دوستان محترم اهل سنت،‌منهج» شیعه وجود دارد؟

آیا اینکه مثلا عزیزان اهل سنت بنا به فتوای علمای محترم خود، مهر گذاشتن در نماز را مستحب می دانند و نه واجب ،‌ فرق ما است؟ آیا اینکه این بزرگواران ، نحوه ی وضوگرفتنی متناسب با فتوای مراجع خود دارند که با رسم وضوگیری شیعه متفاوت است، تفاوت ماست؟ آیا اصولا اهل سنت،‌اکثرا ،‌اهل بیت عصمت و طهارت را علاوه بر پیامبر مکرم اسلام ، عزیز نمی شمارند ، با آنها حتی عشق نمی ورزند، در مواعید آنها شاد نیستند و در عزای آنها ماتم نمی گیرند؟ حتا آیا اهل سنت ما اکثرا اهل زیارت و شفاعت نیستند؟ آیا کم هستند محبین اهل بیت در جمع اهل سنت عزیز ما در سراسر جهان؟

حتی اگر اهل سنت ، این احترام را که حقیقتا برای اهلبیت پیامبر مکرم حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و صحبه المنتجبین قائلند را هم قائل نبودند، همین توسل و شفاعتی که عمدتا معتقدند، معتقد نبودند - حساب دواعش و سلفیون جداست - همین عشقی که به اصحابی همچون اباذر و سلمان و مقداد دارند، نداشتند، بازهم این نقطه فرق ما با اهل سنت محترم نبود. و اینها نقاط تفاوت دیدگاه شیعه با سلفیون و دواعش هم نیست.

فقط اصلی نگاه شیعی در اسلام با نگاه سنی در آن است که شیعه،‌ائمه ی هدا را «امام، رهبر و مقتدا و صاحب امر و اختیار» خود می داند و خود را «ملزم» به «اطاعت» از آنها می داند. اما اهل سنت،‌ائمه ی هدی و فاطمه معصومه سلام الله علیها را واجب الاطاعه نمی داند و صرفا به خوبی و پاکی و طهارت و محبوبت و عظمت آنها معتقد است.

همین.

آقای رضا قوچان نژاد.

خانم ساره بیات.

شما مدعی دینداری هستید. دم از معنویت و خوبی می زنید. آقای قوچان نژاد که تصاویری از حرم امام هشتم ، حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را هم در صفحه اینترنتی خود گذاشته.

اما اگر شما هم، ‌مانند اهل سنت، از اهلبیت اطاعت نکنید، خود را ملزم به رعایت فقه آل محمد ندانید،‌ به دستورات دینی به شکل واجب الاطاعه نگاه نکنید، مطلقا در جرگه ی شیعیان این بزرگواران نخواهید بود. این جمله ای نیست که یک هوادار اهلبیت به هر دلیلی به شما بگوید. این نظر خود آن بزرگواران و تعلیم آنها به ما است. در تاریخ زندگی این بزرگواران کمی مطالعه کنید تا تاکید صریح خود این بزرگواران را ببینید. تعالیم امام صادق علیه السلام را بخوانید تا بدانید اگر در مسیر عمل به فرامین فقهی اسلامی حرکت نکنیم، حتی از شفاعت اخروی آنها محروم می شویم .

درب منزل اهلبیت نه فقط به روی شیعه،‌بلکه به روی اهل سنت و مسیحی و زردشتی و گبر و کافر هم باز است. اما فرق است بین دوست صاحب خانه تا گدایی که خواهشی دارد و باید برآورده کرد تا دست خالی نرود و دلش نشکند. فرق است بین دوستدار اهل بیت و شیعه . اهلبیت کسی که «صرفا آنها را دوست دارد، یا لا اقل اینگونه نمایش می دهد» را شیعه نمی دانند، بلکه حداکثر او را جزو محبین خود به شمار می آورند.

شیعه ی دیندار کسی است که اعمالش دینی بشود. ای بسا مدعیان نماز و روزه خوان که در اعمال خودشان دیندار نیستند. هر کسی به هر شکلی ادعای دینداری دارد،‌باید اعمال دینی داشته باشد، ولو اگر لباس روحانیت ب‍پوشد، ریش بلند داشته باشد، هیئتی تیر باشد ودم به دقیقه از این هیئت به آن هیئت برود، حاجی بشود و مکه برود، مداح اهلبیت باشد، سید باشد، یا هر چیز دیگر. مگر دیندار بودن و شیعه بودن مثل طرفداری از یک تیم فوتبال است که مسئولیت و معنا نداشته باشد؟ حالا واقعا می شود طرفدار تیم مثلا قرمز باشی و برای تیم آبی کف بزنی؟ همین هم محدودیت و مسئولیت دارد.

آقای قوچان نژاد.

آقا رضا!

شما عکس بی حجاب عروسی زنت را در اینستاگرام منتشر کردی.

امام رضا(ع) و امام جواد (ع) -که روی پیراهنت نام ایشان است- از این کار تنفر دارند یا تایید می کنند ؟ شاید فکر می کنی از کنار این کار به سادگی عبور می کنند.

همسر شما به همراه شما و با تایید شما همه جا مانند کفار زندگی می کند و شما با او با این وضعیت عکس می گیری. این کار مورد قبول اهلبیت است؟ مورد قبول پیامبر است؟

شما زنی نامحرم یعنی خواهر زنت را در آغوش می گیری. برای حرفهای خلاف آئین محمدی (ص) که او می زند و برای خودش و شما محرمیت فرض می کند،‌کف می زنی. آیا امام رضا(ع) هم برای خانم ساره بیات کف می زند یا اینکه حرفهای این خانم فاطمه ی زهرا سلام الله علیه را منزجر می کند؟

من کاری به خانم ساره بیات و خواهرش ندارم . بنظرم نمی آید ادعای دینداری داشته باشند. اثری از دین در ظاهر خود آشکار نمی کنند - و مگر ما باید باطن خوان باشیم که ببینیم در ذهن مردم چه می گذرد، و مگر دین فقط به درون قلب است؟- اما شما چرا؟

آقای سید! علی!‌ ضیاء

شما به اندازه ی طرفداری از یک تیم هم ،‌طرفداری از اهلبیت نمی کنید. شما از صحنه ی درِآغوش کشیده شدن یک زن نامحرم توسط یک مرد نامحرم عکس می گیرید؟ این کاری که این حضرات کردند،‌ با تفکر آباء و اجداد طاهرین شما چه نسبتی دارد ؟

http://rouzegar.com/wp-content/uploads/2015/10/Ali-Zia_Rouzegar-7.jpgحالا اینها هر تفکری دارند،‌ داشته باشند. اهل امر به معروف نیستید، نمی دانم. مسئولیتش با خودتان. اهل نهی از منکر نیستید؟ نمی دانم، روز قیامتش با خودتان. اما شما، آقا سید! شما! چرا اشاعه ی منکر و ترویج منکر می کنید؟

چند روز است خانم ساره بیات، مورد شماتت مردم است. نه بخاطر اعتقادات پنهانی اش، که بما چه که در کله ی مردم چه می گذرد، بلکه به خاطر تجاهرش به حرام و حکم فقهی صادر کردن . به خاطر عکسی که شما از ایشان و آقای رضای قوچان نژاد گرفتید و البته که چه شاد و خوشحال،‌ منتشر شد!

فکر نمی کنید یک تجدیدنظر،‌و یک عذرخواهی واقعی از اجدادتان، از آئین محمدی (ص)،‌از خودتان، از شیعیان و حتی محبین اهلبیت، بدهکارید؟

هیئت برویم،‌با این مداح و آن مداح سلفی (!) بیاندازیم،‌شال سبز بیاندازیم، پای این منبر و آن منبر از ما عکس منتشر شود،‌ با این آخوند و آن آخوند (کدوم آخوندش تازه پیش کش! برو ببین امام راحل  رحمت الله علیه در نقد روحانیت دروغین چه کلمات تندی گفته و چه شاخصهایی برای روحانیست واقعی مطرح کرده) عکس بیاندازیم، اما آخرش در آغوش کشیده شدن دو نامحرم را به همه ی جهان مخابره کنیم ؟! این است رسم مروت؟ این است حسین (ع) دوستی و عشق به زهرای اطهر (ع) .

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/05/21/13960521113430677116242310.jpgآقای آقا سید!

محسن حججی داره بهت نگاه می کنه !

شیعه یعنی محسن حججی.

تمام.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۶
  • ۳۳۹ نمایش
  • ابوذر منتظرالقائم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">