بسمه تعالی. پس از وبلاگ قدیمی ام در پرشین بلاگ، که بخاطر مشکلات فنی پرشین بلاگ، حدود دو سال از آرشیو آن از بین رفته است، به اینجا آمده ام. مطالب قدیمی ام را می توانید در Pasdaran.persianblog.ir مطالعه کنید. بعضی از مطالب مهم را به تناسب ضرورت اینجا بازنشر می کنم، هرچند مطالب دو سال اخیر از بین رفته است...

پیوندها

این شخص بدنبال چیست

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ب.ظ

هنری کیسینجر- این شخص - به ترامپ (بر سر بوق رسانه ها) پیغام داده که به آن سیاستی که به تو توصیه کردم، یعنی دیوانه نمایی و امتیاز گرفتن - ادامه بده.

اسن سئوال کلیدی مطرح می شود که چنانچه این امر یک سیاست پنهان است، طرح آن در منبر رسانه ای چه حکمتی دارد؟ نکند فقط ترامپ دیوانه نشده بلکه هنری کیسینجر هم برای انتشار اخبار و رویکردهای پنهان اشتیاق دارد؟

برای حل این معما ها یک شرط اولیه لازم است.

دیوانه فرض نکردن و عاقل دانستن حریف.

بله آمریکا عقل دارد. اما بلاهت این رژیم در عدم درک ملت ایران ، اسلام و فرهنگ واقعی دینی ما است. پس باید با دقت به رفتار آنها توجه کرد و ریشه ی خباثت بار حرکات آنها را درک کرد.

و حالا برگردیم به سئوال.

چرا هنری کیسینجر مثلا راز افشا می کند؟

مسئله آن است که اگر یک سیاست پنهان به نحوی بیرون از کنترل افشا و کشف می شود، یکی از سیاستهای ممکن، بن انحراف بردن درک و فهم حاصل شده و فاسد کردن آگاهی حاصل شده است.

هنری کیسینجر در تلاش است تا این "دیوانه نمایی" را یک سیاست خردی، حداکثر نتیجه ی یک انتخاب فردی متاثر از توصیه ی فردی یک کارشناس معرفی کند . تا این امر، نتیجه ی تجزه و تحلیل بلند مدت اندیشکده های راهبردی و میوه ی یک اقدام ملی و تصمیم حاکمیتی دیده نشود.

چرا که اگر چنین شود، بهره برداری آمریکا از این اقدام در دوران ترامپ و پس از ترامپ محدود خواهد شد.

و آیا این دیوانه نمایی، پس از ترامپ هم برای آمریکا فایده خواهد داشت؟ به این فکر کنید...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۰۵
  • ۱۶۸ نمایش
  • ابوذر منتظرالقائم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">