بسمه تعالی. پس از وبلاگ قدیمی ام در پرشین بلاگ، که بخاطر مشکلات فنی پرشین بلاگ، حدود دو سال از آرشیو آن از بین رفته است، به اینجا آمده ام. مطالب قدیمی ام را می توانید در Pasdaran.persianblog.ir مطالعه کنید. بعضی از مطالب مهم را به تناسب ضرورت اینجا بازنشر می کنم، هرچند مطالب دو سال اخیر از بین رفته است...

پیوندها

سرویس سیاست مشرق_ «به بعضی از کشورهای شرق آسیا پیغام می‌دهند که با ما مذاکره کن، این کشورها مگر دیوانه شده‌اند که با شما مذاکره کنند. شما علناً مذاکره دیروز را زیرپا می‌گذارید.» این بخشی از سخنان روحانی در انتقاد از رفتار آمریکا در اجرای برجام است که دیروز در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه مطرح کرد.

روحانی در ادامه گفت: «آمریکا با شیوه‌ای که در پیش گرفته باید مذاکره و معاهده با دنیا را کنار بگذارد. محبوبیت ایران در منطقه برای این است که آمریکا کاری جز دامن زدن به تروریسم و اختلاف در منطقه نکرده است.»

رئیس جمهور در ادامه گفت:ملت ایران حامی مظلومان منطقه در برابر تروریسم و تجزیه طلبی است؛ شما که پناه منافقین بودید وداعش را ساختید دلسوز منطقه اید؟!

نکته جالب توجه این است که رسانه هایی که همواره سخنان روحانی را در چهار سال اخیر پوشش می دادند این اظهارات رئیس جمهور را به صورت هماهنگ سانسور کردند.

روزنامه ابتکار دیدار روحانی با آمانو را مهمتر از اظهارات رئیس جمهور در مجلس تشخیص داده و هیچ اشاره ای به سخنان روحانی در مجلس نکرده است.

روزنامه قانون بازهم به دنبال ماهی گیری سیاسی خود از قضیه سپنتا نیکنام است و اصولا روحانی در صفحه نخست این روزنامه جایی ندارد.

روزنامه همدلی از رای اعتماد به غلامی ابراز نگرانی کرده است که برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند برای سهم خواهی اصلاح طلبان برای انتخاب مدیران وزارتخانه علوم صورت می گیرد.در این روزنامه هم روحانی جایی در تیتر این روزنامه ندارد.

روزنامه اعتماد محور اصلی این روزهای رسانه های اصلاح طلب را که تخریب شورای نگهبان به بهانه قضیه سپنتا نیکنام است را مطرح کرده و خبری از حتی رای اعتماد به وزرا در این روزنامه نیست.

روزنامه بهار علنا رئیس جمهور را فردی می خواند که تنها در شعار با اصلاح طلبان همراه است این روزنامه صحبت های روحانی را «حرف درمانی» می خواند و به شدت از فراکسیون امید و روحانی انتقاد می کند در این روزنامه هم اظهارات ضدآمریکایی رئیس جمهور جایی برای انتشار ندارد.

روزنامه آفتاب یزد عکس سپنتا نیکنام را به عنوان عکس برتر خود انتخاب کرده و روحانی در این روزنامه هم سانسور شده است.

روزنامه شرق هم هماهنگی خود را با رسانه های زنجیره ای حفظ کرده و این بار عکس روحانی  و لاریجانی را تنها برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای یزد منتشر کرده و در گوشه ای به بحث تکمیل کابینه اشاره کرده است.

روزنامه آرمان ماجرای دعوت ترامپ از روحانی را مهمتر از سخنان روحانی در مجلس دانسته و در این روزنامه هم مطلبی علیه آمریکا منتشر نشده است.

روزنامه نیمه اصلاح طلب و بلاتکلیف جمهوری اسلامی هم صحبتهای روحانی در مجلس را سانسور کرده است.

پی نوشت :

- بنظر می رسد مصرف اظهارات  آقای روحانی علیه ترامپ نه تنها داخلی، بلکه صرفا برای مخاطب اصولگرا بوده است و بوی هماهنگی بین رئیس جمهور و ان روزنامه ها در این سانسور به مشام می رسد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۰۸
  • ۱۲۲ نمایش
  • ابوذر منتظرالقائم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">