بسمه تعالی. پس از وبلاگ قدیمی ام در پرشین بلاگ، که بخاطر مشکلات فنی پرشین بلاگ، حدود دو سال از آرشیو آن از بین رفته است، به اینجا آمده ام. مطالب قدیمی ام را می توانید در Pasdaran.persianblog.ir مطالعه کنید. بعضی از مطالب مهم را به تناسب ضرورت اینجا بازنشر می کنم، هرچند مطالب دو سال اخیر از بین رفته است...

پیوندها

واردات از چین؛ از حشره‌کش تا پشه بند + جدول

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۴۲ ب.ظ

بر اساس آمار گمرک، در نیمه اول امسال ۳۰۵ تن حشره‌کش به ارزش ۶۲٬۵۹۲٬۶۸۶٬۳۱۶ ریال وارد کشور شده و ۱٬۸۸۸٬۷۸۷ دلار از کشور خارج کرده است.

  سرویس اقتصاد مشرق - آمار گمرک نشان می‌دهد در نیمه اول امسال حجم عظیمی از حشره‌کش، تله‌موش، فرچه ریش‌تراشی، پشه‌بند و دفتر حسابداری از چین وارد کشور شده است.

بر اساس آمار گمرک، در نیمه اول امسال ۳۰۵ تن حشره‌کش به ارزش ۶۲٬۵۹۲٬۶۸۶٬۳۱۶ ریال وارد کشور شده و ۱٬۸۸۸٬۷۸۷ دلار از کشور خارج کرده است.

در این مدت ۱۷۲ تن تله‌موش به ارزش ۱۴٬۰۷۲٬۳۹۳٬۰۹۲ ریال از چین راهی بازارهای ایران شده که بابت آن ۴۳۱٬۶۷۸ دلار از کشور خارج شده است.

از جمله کالاهای غیرضروری دیگری که در سال جاری از چین وارد ایران شده، پشه‌بند است. در ۶ ماه اول امسال ۸٫۶ تن پشه‌بند وارد کشور شده که ارزش ریالی آن ۱٬۱۴۳٬۴۱۱٬۲۲۰ ریال و ارزش دلاری آن ۳۵٬۳۵۷ دلار بوده است.

بر اساس گزارش گمرک، ۵۵۹ تن فرچه ریش‌تراشی در نیمه اول سال جاری از چین وارد کشور شده است که ارزش آن ۴۸٬۲۲۰٬۸۰۳٬۲۴۸ ریال بوده و ۱٬۴۷۸٬۰۸۸ دلار بابت آن از کشور خارج شده است.

در نیمه اول سال جاری ۱۶۱ تن دفتر حسابداری از چین وارد ایران شده که ۱۲٬۰۵۹٬۷۰۴٬۵۸۱ ریال ارزش آن بوده است و ۳۷۰٬۹۲۸ دلار بابت آن، ارز از کشور خارج شده است.  

 از اینکه چینی‌ها در حال تولید چنین کالاهایی با هدف فروش در بازار ایران هستند، باید افسوس خورد. چرا که تولید این اجناس، فناوری و پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی قابل تولید در کشور است. البته باید افسوس بیشتر را نسبت به سیاستگذاران دولتی کشورمان خورد که با بی‌توجهی به تولید داخلی، مرزهای کشور را برای واردات این نوع اجناس غیرضروری، باز گذاشته‌اند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۰۸
  • ۲۰۶ نمایش
  • ابوذر منتظرالقائم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">