کدام احمقی این حرف را می زند؟
آقای مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق در برنامه ثریا شبکه یک ادعا کرد ما دشمنانی داریم که منصرف از آنکه جنس حکومت ایران چه باشد، دشمن ایران هستند.
کدام احمقی چنین حرفی را می زند ؟ من حتی یک احمق ندیدم که چنین حرفی بزند! تعجب می کنم . آقای رحمانیان فرد اینگونه ای نیست، پس چگونه حرفی می زند که شنیدن آن فقط از احمقها قابل انتظار است. فرد سیاسی و باهوشی مثل آقای رحمانیان خوب می دانند که به محض اینکه یکی از این دو اتفاق بیفتد، مخاصمه های علنی با این کشور از سوی دشمن پایان خواهد یافت:
یا کارکردهای این نظام از درون استحاله شده و جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از خطوط اصلی دیدگاهی خود عقب نشینی کند و در حوزه داخلی و خارجی تغییرات اساسی شامل برگشت به عقب در عملکردهای او مشاهده شود یا اینکه با براندازی قهرآمیز نظام حاکم از اساس محتول گردد.
مگر دیوانه اند که با کشور دارای نظام سیاسی همراه با خودشان بجنگند؟ مگر با دولت نیم پهلوی می جنگیدند که با دولت شاهنشاهی ربع پهلوی بجنگند؟ ربع پهلوی مانند پدرش و پدر بزرگش کشور را مانند یک همبرگر بزرگ در دهان آمریکا و رفقایش فرو خواهد کرد. چرا با چنین کشوری بجنگند؟ اتفاقا کاباره ها و مشروب فروشی ها و ناموس فروشی ها مجددا بازخواهد شد، البته که کوره پز خانه ها و حلبی آبادها به جای آنکه دغدغه ی نظام حاکم باشند، به موضع فراموش شده مجددا تبدیل خواهند شد، اما کسی با طبقه حاکم کاری نخواهد داشت. آخ که حال انسان بد می شود از این حرفهای از بن بی محتوا.
- ۹۶/۱۱/۰۱
- ۲۳۰ نمایش
انسان کامل در جهان مدرن
انسان کامل در عرفان اسلامی ھمواره به لحاظ ماھیت باطنی و معنوی تعریف شده است و تقریباً ھیچ
نشان و آدرس بیرونی ندارد که انسان کامل اصولاً در جامعه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی چگونه زیستی
دارد.
انسان کامل انسانی است که در ھستی نقد ، غنوده و آسوده و راضی است . انسان کامل مظھر احدیت
در میان مردم است پس یگانه و تک رو است . و نیز مظھر بی نیازی حق است بنابراین از منظر اقتصادی
انسانی کاملاً فقیر است . و از قلمرو بستگی ھای تاریخی و نژادی خارج است پس تنھاست. و بی نیاز از
آینده و آتیه پرستی است لذا پیرو ھیچ ایدئولوژی و حزب و گروه آرمانگرا نیست زیرا خودکفاست و راضی
به ھستی خویش است . و در مرحله آخر بی ھمتاست و لذا انگشت نما و یگانه و غیر قابل تقلید است
ھمانطور که تقلید ھیچ چیزی و کسی را ھم نمی کند. و در عین حال در قلمرو معرفت با کل جھان و
جھانیان در صلح است و با کسی جدالی ندارد و لذا در جمع است و منشأ صلح و محبت عامه میباشد
و حلال مشکلات و حامی ھر کسی که بخواھد از یوغ ستم و بندگی رھا شود.
بنابراین انسان کامل در جامعه مدرن مثل موجودی مابعد از تاریخ است که در تاریخ جامانده است و لذا
تاریخ را زیر نظر دارد و عواقب جامعه بشری و ھر حرکت اجتماعی را می بیند. و لذا در میان مردم به
لحاظی آدم بدشگونی تلقی می شود. انسان کامل بدلیل صفات مذکورش انسانی فوق علمی و ماورای
تکنولوژی و خارج از گود اقتصاد و سیاست ودموکراسی و ھنر و ایدئولوژیھاست . انسان کامل ھمان
انسان آرمانی است که واقع گردیده است.و لذا مورد بخل و انکار و عداوت عامه مردم نیز می باشد.